|
Pozdrav.
OŠ Maria Martinolića u Malom Lošinju
ove šk.god. 2007./08. uvodi u
druge rezrede Tablicu množenja SilabuS,
čija je autorica prof. Def. Nataša Radas.
Naime, učenici tablicu množenja uče
u 2. polugodištu drugog razreda, a mi smo je
koristili u 1. polugodištu, nekoloiko
puta na satu razrednika kao „Igricu – slagalicu“.
Tablica množenja SilabuS- „Igrica – slagalica „
je djecu oduševila, razveselila,zainteresirala i
što je najvažnije poučila i naučila. Rekli bi :
„ Bez pol muke – evo nauke.“
Ovo didaktičko sredstvo djecu jednostavno
ponese i zanese u rad. Nema ni traga prisili,
oni to rade jer vole i žele, dakle, s ljubavlju i lakoćom.
Željni novih saznanja postaju pravi, mali
istraživači i svatko novo otkriće , a ima ih
bezbroj, u njima bude sve veće i veće
samopouzdanje, što smatram vrlo bitnim
za njihove nježne dječje duše.
Sa SilabuS-om znanje postaje iz dana u dan
sve veće, a učenici to ne osjećaju kao
napor i učenje, nego to doživljavaju kao
zabavu i igru. Kratko, rečeno kroz igru do znanja.
Držeći se principa rade s Tablicom množenja
SilabuS, karakteristika i naputaka
za rad – znanje je zagarantirano i ne može izostati.
Tablica množenja SilabuS pomaže
svima- pametnima, manje pametnima i
više pametnima – baš svima djeci, učiteljima i roditeljima.
Ovom prilikom ujedno zahvaljujemo
prof def. Nataši Radas autorici projekta
Tablice množenja SilabuS što je nama
učiteljima uvelike olakšala rad, a djeci
na najbezbolniji način pomagala zavoljeti matematiku.
Učiteljice drugih razreda OŠ Maria Martinolića
u Malom Lošinju.
Josip Rajevic, suradnik, Studio 9
info@silabus.hr
|
|
O SilabuS-u
SilabuS - Program didaktičkih i metodičkih inovacija za čitanje, pisanje i matematiku
istražuje, traje, razvija se i potvrđuje već 14. godina.
Bez organiziranih marketinških aktivnosti i bez većih poduzetničkih koraka
nudeći uz rehabilitaciju govora, čitanja i pisanja i specijalne usluge
( „Program razvoja spremnosti za učenje“, „Program prevencije poteškoća učenja čitamja pisanja i matematike (kod mlađih)“, „Program rehabilitacije učenja matematike (kod starijih)“, „dijagnostika specifičnih poteškoća i nadarenosti“),
kao i putem brojnih edukativnih radionica „UČITI ali KAKO?“ za stručnjake u obrazovanju
postao je poznat i tražen u Hrvatskoj.
Stekao je na tisuće zagovornika, najviše među roditeljima i djecom koja su naglašeno često postajala ni manje ni više nego odlični đaci.
Sve veći broj stručnjaka pored svojih propisanih programa koriste SilabuS,
neki već iz godine u godinu.
SilabuS je jedinstven u svijetu. U posljednje vrijeme okušao se i na međunarodnoj sceni i uslijedila su vrijedna priznanja.
Za razliku od sve brojnijih edukacija s jedne strane (stručnih i znanstvenih)
i također sve brojnijih izdavača i prodavača didaktičkih sredstava s druge strane,
SilabuS je objedinio ideju (izum), inovaciju (didaktičku i metodičku),
struku (povezao logopediju i matematiku) i sredstva za rad (patente).
Racionalizirao je proces učenja oslanjajući se na prirodne sposobnosti djece
te poznavajući i poštujući njihov razvoj od „ozbiljne matematike“ napravio užitak i radost.
Matematika nije izgubila ozbiljnost time što je postala vidljiva i opipljiva,
a u dječjim rukama dobila je privlačnost i lijepotu – izvrstan oslonac za daljnje učenje.
Odličan je za djecu s poteškoćama, za redovnu populaciju i za nadarene.
Ista sredstva mogu služiti djeci najranije dobi, ali su poticajna i korisna starijima.
Ta konstatacija izaziva čuđenje kod onih koji nisu upoznali SilabuS jer nisu navikli da u istom sredstvu postoji više razina spoznaje i da se matematičke istine koje se inače uče kasnije mogu prikazati na dječji način.
Školski način učenja prečvrsto je ukorijenjen u naše mozgove
tako da od strane starijih ponekad ostaju nezamjećene jednostavne istine
koje djeca neopterećena sustavom lako i prirodno primaju.
SilabuS je krenuo od djece k djeci i zato ga oni rado primaju i vole.
Od nedavno je Program SilabuS , preko Programa RAZUM Vlade RH
za inovatore i na znanju utemeljena poduzeća,
započeo davno očekivanu aktivnost multimedijalnog pristupa
koji pruža mogućnost obrade brojnih, na prvi pogled nevidljivih sadržaja, novosti i otkrića, koja SilabuS sredstava od početka u sebi nose.
Osim razvoja računalne tehnologije i znanost je na strani SilabuS – a,
naročito neuroznanost koja svojim otkrićima potvrđuje važnost razvoja i učenja u ranoj dobi.
Danas već i šira javnost zna vrijednost i važnost inovativnosti i kreativnosti
i školstvo pravi napore u prilagođavanju brzim promjenama u svijetu i društvu ali je didaktička ponuda još uvijek čvrsto vezana uz obrazovni sustav.
SilabuS didaktička sredstva iz kojih je izašla metoda ne daju gotova znanja nego poštujući SilabuS HEUREKA princip izazivaju istraživanje i pobuđuju kreativnu mentalnu aktivnost.
Od samog početka SilabuS je dobivao brojna priznanja i odobrenja svih nadležnih ureda,
bio prisutan u medijima (novine radio i TV) a 2007. godine uslijedila je i nagrada
Zlatna kuna za inovacije kao i Zlatna povelja za sve kategorije inovatorstva
za najnovije patente VIDLJIVA I OPIPLJIVA MATEMATIKA te Zlatne medalja za didaktička pomagala u učenju matematike na Međunarodnom salonu inovacija, novih tehnologija i proizvoda “GENEVE 2010” i Međunarodnom sajmu tehnologije i inovacija Eureka u Bruxellesu 2010.
U malom logopedsko- matematičkom ateljeu u Splitu stvorena je baza
za niz novih proizvoda i igara.
Nadamo se da će ovaj CD omogućiti daljnje korake SilabuS – a
u približavanju što većem broju djece.
O Autorici
Nataša Radas prof. logoped rođena je i živi u Splitu. Diplomirala je edukacijsko rehabilitacijski studij u Zagrebu - paralelno je studirala fonetiku i lingvistiku. Još kao student piše i objavljuje pjesme u najuglednijim časopisima (Forum, Republika, Život, Mogućnosti, Vidik...). Objavila je zbirku pjesama “Kontrapunkt” 1971. godine.
Nakon školovanja stalno radi s djecom, istražuje sva logopedska područja i otvara nove puteve osposobljavanja djeteta za učenje:
- Kroz rad u timu stručnjaka za zdravi razvoj djece uključuje se u redovne škole kao prvi logoped još davno prije ulaska logopeda u sustav školstva.
- Započinje rad u medicinskoj ustanovi kao prvi razvojni logoped za dob djece od rođenja pa dalje (prevencija i rehabilitacija mogućih poremećaja u učenju i životu).
- Prvi logoped s programom za učenje i rehabilitaciju učenja matematike.
- Logoped s brojnim patentima. Najnoviji patenti su komplet didaktičkih sredstava “Vidljiva i opipljiva matematika” od kojih je ponešto korišteno i u ovom CD-u.
- Prvi logoped sa Zlatnom kunom i Zlatnom plaketom za sve kategorije inovacija: ideja, izum, tehničko unapređenje, racionalizacija i novi proizvod.
Za Program SilabuS zahvaljuje se najviše djeci s kojom stalno radi i istražuje. Zahvalnost im vraća kroz vlastito izdavaštvo.
Što se doživi na SilabuS radionicama
UČITI, ALI KAKO?
|
|